Wczesnym rankiem w środę 21 maja uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami  wyruszyli do  Stralsundu, a właściwie do prasłowiańskiego Strzałowa. Tak bowiem brzmi pierwotna nazwa tego miasta, które powitało nas po podróży promiennym słońcem i przyjazną temperaturą. Pierwszym punktem programu była wycieczka statkiem po porcie stralsundzkim.

Zobaczyliśmy  z perspektywy zatoki  najdłuższy most w Niemczech i interesujące,  historyczne zabudowy nabrzeża portowego.

Potem pełni wrażeń rozpoczęliśmy zwiedzanie Oceanarium, gdzie czekała na nas wielka przygoda  związana z Morzem Bałtyckim i Morzem Północnym. Prowadzeni przez naszego przewodnika – Pana Roberta  - rozwiązywaliśmy trudne zadania nawiązujące do kolejnym eksponatów i wystaw. Widzieliśmy rekina, który choć zamknięty w „szklanej pułapce”, wydawał się zainteresowany zwiedzającymi.

Następnie nadszedł czas na  zachwyt  wspaniałymi budowlami Starego Miasta, które jest wpisane do rejestru zabytków UNESCO. Pełni wrażeń wróciliśmy późnym wieczorem do naszych domów. Mamy nadzieję, że spotkamy się wkrótce na równie wspaniałej wycieczce.