Klasy 6a i 6b w dniach 14.04. – 17.04. były na niezwykłej wycieczce w Krakowie. Przygoda zaczęła się już w drodze do dawnej stolicy, a mianowicie we Wrocławiu, gdzie poznaliśmy w skrócie najpiękniejsze zabytki Starego Miasta oraz jego ciekawostki. Punktem kulminacyjnym było podziwianie obrazu „Panorama Racławicka”.

W kolejne dni zwiedziliśmy Wawel oraz Katedrę Wawelską wraz z Dzwonem Zygmunta i grobowcami wielkich Polaków.

Poznaliśmy Collegium Maius, czyli najstarszą część Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie sporo atrakcji czekało na nas w interaktywnej wystawie naukowej. O historii samego Krakowa mogliśmy się dowiedzieć z ciekawego interaktywnego muzeum w Sukiennicach i wycieczki do Kopca Kościuszki – polecamy!

Byliśmy także w Kazimierzu – niezwykłej części Krakowa ze słynnym kościołem na Skałce oraz Kryptą Zasłużonych i dzielnicą żydowską.  Sporo atrakcji spotkało nas także w Wieliczce – warto było przejść korytarzami kopalni i poznać  jej tajemnicze zakamarki.

W drodze powrotnej podziwialiśmy niezwykłe widoki Ojcowskiego Parku Narodowego, widzieliśmy Maczugę Herkulesa i zamek w Piaskowej Skale. Zwiedziliśmy także Częstochowę i poznaliśmy najpiękniejsze zakątki Jasnej Góry. Ta wyprawa na długo zostanie w naszej pamięci.