W sobotę, 22 kwietnia, na pływalni OSIR odbyły się zawody pływackie Drużynowej Ligi Szkół Podstawowych klas II i III pod patronatem Prezydenta miasta Stargard.

Nasi uczniowie spisali się znakomicie zdobywając indywidualnie, aż 12 medali.

 

Już po raz siódmy polonistki z naszej szkoły zorganizowały Ortofrajdę. Jest to konkurs ortograficzny adresowany do uczniów szkół podstawowych.Ta edycja miała szczególne znaczenie, gdyż była zwieńczeniem Dni Języka Polskiego w naszej szkole. Hasłem przewodnim była – książka.

Na nasze zaproszenie odpowiedziało sześć stargardzkich szkół. Reprezentanci klas czwartych, piątych i szóstych zmagali się z zawiłościami języka polskiego. Początkowo pisali test, który liczył się do punktacji indywidualnej i grupowej. Potem poszczególne zespoły pracowały na miano najlepszej szkoły – poprawiały błędy ortograficzne, uzasadniały pisownię wyrazów, układały zabawne zdanie naszpikowane trudnościami ortograficznymi, uzupełniały sentencje o książkach, bawiły się w kalambury, okładały książki.

Naszą szkołę reprezentowali: Justyna Ogrodowczyk – 4A, Michał Spławski – 5B, Zuzanna Marzec – 6D.

Zwycięzcami w poszczególnych poziomach zostali: Patrycja Flotyńska – SP6, Lidia Iwańkowicz – SP1, Klaudia Wyrwał – SP4. Najlepszą szkołą tej edycji konkursu okazała się Szkoła Podstawowa nr 1.

                                                                                Gratulujemy!

6 kwietnia 2017 r. uczennice z SP7 wraz z opiekunami zawitały do Przedszkola Miejskiego nr 4 i 5. Odwiedziny związane były z Dniami Języka Polskiego, jakie miały miejsce  w szkole podstawowej.

Jedno z zadań polegało na tym, aby już najmłodsze dzieci zachęcać do słuchania, a potem do czytania książek. Słuchanie i czytanie tekstów literackich pobudza wyobraźnię, bogaci słownictwo, kształtuje sposób wypowiadania się, ćwiczy koncentrację uwagi.

 

 

Turyści z SP7 wybrali się na kolejną wycieczkę. Autobusem MZK podjechaliśmy do Kluczewa. Spod potężnego 57- metrowego silosu zaczęliśmy swój rajd. Uczniowie podzieleni na zespoły musieli wykonać kilka zadań. Między innymi dowiedzieć się, jak brzmi pełna nazwa cukrowni w Kluczewie, pod jakim wezwaniem jest tutejszy kościół. W czasie drogi byli bardzo czujni, gdyż jedno z poleceń polegało na tym, aby zapisać, jak największą liczbę zauważonych we florze i faunie zwiastunów wiosny.