RZECZNIK PRAW UCZNIA
w Szkole Podstawowej nr 7 im. Astrid Lindgren w Stargardzie Szczecińskim
Nazywam się Dorota Jeske-Kukuła. Jestem nauczycielką matematyki, obecnie pełnię obowiązki wychowawcy klasy 7c. W roku szkolnym 2019/2020 pełnię funkcję Rzecznika Praw Ucznia dla uczniów klas 4-8.
Staram się pomagać i wspierać uczniów naszej szkoły w codziennych, szkolnych trudnościach i problemach dotyczących relacji z kolegami oraz nauczycielami podczas indywidualnych rozmów oraz cotygodniowych spotkań w poniedziałki od 11.30 - 12.25 , sala 17.
Na holu przy wejściu znajduje się skrzynka dla Was - „Skrzynka Życzeń”. Do skrzynki możecie wrzucać zapisane na kartkach prośby, życzenia, marzenia. Wszystkie z uwagą przeczytam i po konsultacji z dyrekcją szkoły oraz innymi nauczycielami będą w miarę realizowane. Mam ogromną nadzieję, że dzięki podjętym przeze mnie działaniom nasi uczniowie poznają Prawa Dziecka i Ucznia oraz wszyscy jako społeczność szkolna będziemy ich przestrzegać.
RZECZNIK PRAW UCZNIA
- to nauczyciel, którego rola polega na przestrzeganiu praw i obowiązków ucznia, rozwiązywaniu konfliktów na płaszczyźnie uczeń-nauczyciel, nauczyciel –uczeń oraz uczeń.
PLAN PRACY RZECZNIKA PRAW UCZNIA
1.Rola rzecznika:
-propagowanie praw ucznia i dziecka,
-reprezentowanie interesów uczniów na posiedzeniach Rady Pedagogicznej,
-mediacja między stronami konfliktu,
doradzanie w sprawach konfliktowych,
-podejmowanie współpracy z Samorządem Uczniowskim, wychowawcami, dyrektorem szkoły w przypadku wystąpienia sporu,
-interwencja w razie naruszenia podstawowych praw ucznia i udzielenie pomocy zgodnie z ustalonym trybem postępowania.
2.Podstawowe obowiązki rzecznika:
-znajomość Statutu Szkoły, Regulaminem Samorządu Uczniowskiego oraz Konwencji Praw Dziecka,
-dokonywanie analizy i oceny przestrzegania i poszanowania praw ucznia w szkole,
-zajmowanie się przypadkami naruszania praw ucznia w szkole,
-mediacja miedzy członkami społeczności szkolnej w sprawach naruszania praw ucznia.
PLAN DZIAŁANIA:
1.Pełnienie dyżuru w poniedziałki 11.30 -12.25
2.Upowszechnianie skrzynki ‘’próśb, życzeń i marzeń „
3.Uaktualnianie gazetki Rzecznika Praw Ucznia.
4.Współpraca z Samorządem Uczniowskim.
5.Wyjaśnianie niezrozumiałych punktów Statutu Szkoły, Konwencji Praw Dziecka czy innych dokumentów szkolnych.
6.Pełnienie roli pośrednika w sporach miedzy uczniami oraz uczniami, nauczycielami, rodzicami; dążenie do ich rozwiązania.
7.Działania podejmowane z inicjatywy lub potrzeb uczniów.
8.Służenie radą i pomocą uczniom w rozwiązywaniu problemów.